Valsts sedz parādus “Rail Baltica” būvniekiem: Rīgas mezglam vēl 7,77 miljoni

Valdība otrdien slēgtajā daļā atbalstīja finansējuma piešķiršanu 7,77 miljonu eiro apmērā dzelzceļa projekta “Rail Baltica” starptautisko staciju būvdarbu rēķiniem, aģentūra LETA noskaidroja Satiksmes ministrijā (SM).

Ministrijā norādīja, ka valdības sēdē tika izskatīts SM informatīvais ziņojumus par “Rail Baltica” starptautisko staciju būvdarbu līgumiem.

Ziņojumā tika sniegta informācija par trūkstošo finansējumu norēķiniem ar darbu izpildītājiem par paveiktajiem būvdarbiem Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla un Rīgas lidostas objektos.

Lai pilnībā norēķinātos ar būvniekiem par pabeigtajiem darbiem abās stacijās, valdība atbalstīja finansējuma piešķiršanu 7,77 miljonu eiro apmērā no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

LETA jau ziņoja, ka “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla izbūvi veic pilnsabiedrība “BeReRix”, savukārt būvuzraudzību nodrošina “Egis-Deutsche Bahn”.

Savukārt pilnsabiedrība “B.S.L. Infra” ir projekta “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētājs Rīgas lidostā. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums “Swietelsky” un Latvijas būvniecības uzņēmumi – ceļu būves firma SIA “Binders” un AS “LNK Industries”.

Atbilstoši Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” informācijai “Rail Baltica” pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 500 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1 435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Lasiet arī: “Rail Baltica” – Igaunija būvē ātrāk un lētāk; Latvija maksā vairāk un kavējas. Kāpēc?
 

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

 
Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas