Kā pirmais īstenojamais pasākums, lai katrs Latvijas iedzīvotājs sajustu, ka Valsts ieņēmumu dienests (VID) kļūst pieejamāks un nodokļus maksāt ir vieglāk, tiks veidota jauna mobilā lietotne ar plašāku pakalpojumu klāstu, intervijā aģentūrai LETA saka jaunā VID ģenerāldirektore Baiba Šmite-Roķe.
Viņa sacīja, ka šī ideja jau vairākus gadus ir bijusi darāmo darbu sarakstā, taču šis saraksts vienmēr ir bijis garš un allaž ir bijušas kādas citas, steidzamākas, prioritātes.
Jautāta, vai jaunā mobilā lietotne ietvers ne tikai iespēju deklarēt attaisnotos izdevumus, bet visus VID pakalpojumus, kas tagad ir pieejami mājaslapā, Šmite-Roķe sacīja, ka tāda ir nākotnes vīzija.
“Varbūt ne gluži visi pakalpojumi, jo to ir ārkārtīgi daudz un tie ir ārkārtīgi plaši, bet biežāk izmantojamie noteikti būs pieejami mobilajā lietotnē. Piemēram, šobrīd tā ir paredzēta tikai attaisnotajiem izdevumiem, turklāt arī tas ne visai labi strādā, jo uz “Android” operētājsistēmas viedtālruņiem aplikācija vairs nav pieejama,” sacīja Šmite-Roķe.
Viņa skaidroja, ka līdzšinējā VID mobilā lietotne tika izveidota krietni pasen, un pēdējo gadu laikā, taupot naudu, nebija atjaunotas tās versijas.
Lietotnes atjaunošana mūsdienu telefonu vajadzībām prasītu aptuveni 100 000 eiro. VID pieņēma lēmumu netērēt naudu vecās lietotnes uzlabošanai, kur ir tikai viens pakalpojums, bet izmantot līdzekļus jaunas lietotnes izveidei.
Šmite-Roķe pauda šaubas, vai lietotnē varēs iekļaut visus VID pakalpojumus un, viņasprāt, diez vai tas arī ir vajadzīgs, jo visi pakalpojumi jau tāpat ir pieejami elektroniski, VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), bet sākums būs ar biežāk lietotajiem.
VID vadītāja skaidroja, ka tie ir tie paši attaisnotie izdevumi, varbūt gada ienākumu deklarācijas iesniegšana, jo lielākoties tajā nepieciešamie dati ielasās automātiski. Tas varētu būt parādu stāvoklis, lai viegli var noskaidrot, vai ir nodokļu parāds vai pārmaksa. Kā viens no pirmajiem pakalpojumiem varētu būt arī algas grāmatiņas datu atjaunošana vai iesniegšana, jo tas ir biežāk sastopamais pakalpojumus, ko sniedz klātienē VID klientu apkalpošanas centros.
Vaicāta, vai arī uzņēmējiem būs pieejami lietotnes pakalpojumi, piemēram, muitas deklarāciju iesniegšana, Šmite-Roķe skaidroja, ka lietotne tiks veidota tieši ar tādu nākotnes mērķi, lai tajā ir pieejami biežāk izmantotie VID sniegtie pakalpojumi.
“Mēs pamatu uzbūvēsim nopietnāku, tādēļ izmaksas nebūs gluži 10 000 eiro. Lietotne būs sasaistīta ar VID EDS, un mēs pamazām liksim klāt dažādus pakalpojumus – gan privātpersonām, gan uzņēmējiem. Es ļoti ceru, ka sāksim tieši ar mazo biznesu, kuriem nav apkalpojošās grāmatvedības kompānijas, nav jāsniedz tik lieli un gari pārskati. Līdz ar to vienkāršas darbības arī mazie uzņēmēji varēs veikt caur šo lietotni,” sacīja Šmite-Roķe.
Lasiet arī: “Rīgas satiksme” izstrādājusi jaunu logo; izlietotā summa iespaidīga