Visiem kravas transportlīdzekļiem, kas izbrauc no Lietuvas pa ES ārējo robežu, ieviesta obligāta iepriekšēja reģistrācija

Lai regulētu kravas automašīnu rindas robežkontroles punktos un nodrošinātu sabiedrisko kārtību uz Lietuvas robežas, no 1.decembra visiem kravas transportlīdzekļiem, kas izbrauc no Lietuvas caur Eiropas Savienības (ES) ārējo robežu, būs nepieciešams veikt iepriekšēju reģistrāciju elektroniskajā rindā. Šo Satiksmes un sakaru ministrijas rezolūcijas projektu trešdien, 13.novembrī, apstiprināja Lietuvas valdība, ziņo ministrija.

Paredzams, ka, ieviešot obligātu kravas automobiļu reģistrāciju elektroniskajā rindā, ievērojami samazināsies to kravas automobiļu skaits, kas gaida dzīvajā rindā, lai šķērsotu Lietuvas robežu. Lielākās rindas, kurās ir līdz 900 kravas automašīnu jeb 23 km garas, parasti veidojas decembrī un aprīlī, pirms Ziemassvētku un Lieldienu brīvdienām.

“Visu kravas transportlīdzekļu iepriekšēja reģistrācija elektroniskā rindā ir svarīgs pasākums, lai uzlabotu vispārējo drošības līmeni uz robežām ar Baltkrieviju un Krieviju un nodrošinātu, ka mūsu robežkontroles punktos neveidojas kilometriem garas kravas automašīnu rindas.

Pašreizējā ģeopolitiskajā kontekstā šis ir īpaši svarīgs jautājums, tāpēc mēs cieši sadarbojamies un pastāvīgi sazināmies ar visām attiecīgajām iestādēm,” saka satiksmes un sakaru ministrs Marjus Skuodis.

Visiem kravas transportlīdzekļiem, kas dodas uz Medininku, Šalčininku un Kibartu robežkontroles punktiem pie Lietuvas robežas ar Baltkrieviju un Krieviju, tagad būs iepriekš jārezervē izvēlētais robežšķērsošanas laiks rindu vadības informācijas sistēmā (EVIS). Ja kravas transportlīdzeklis ieradīsies gaidīšanas zonā, bet nebūs rezervējis robežšķērsošanas laika intervālu, tas uz vietas varēs reģistrēties nākamajam brīvajam laika intervālam EVIS.

“Kravas transportlīdzekļi, kas ieradīsies robežkontroles punktos bez rezervēta laika EVIS, varēs uz vietas reģistrēties nākamajai pieejamajai robežšķērsošanas laika vietai. Tomēr mēs noteikti iesakām to darīt iepriekš, pirms ierašanās robežkontroles punktā, jo tas ļaus daudz labāk prognozēt kravas automašīnu plūsmas un transporta pakalpojumu sniedzējiem labāk plānot maršrutus un piegādes laikus,” norāda Robežšķērsošanas infrastruktūras direkcijas vadītājs Mindaugs Zobela.

“Lai aizsargātu Lietuvas iedzīvotājus un mazinātu citus Baltkrievijas režīma draudus, Lietuva ir slēgusi četrus robežkontroles punktus, bet atlikušajos robežkontroles punktos Medininku un Šalčininku rajonos periodiski sākās loģistikas un citas problēmas, kas traucē ne tikai pārvadātājiem, bet arī apkārtējo rajonu iedzīvotājiem. Tāpēc iestāžu un pašvaldības kopīgiem spēkiem izstrādātā rezolūcija ļaus efektīvāk risināt transporta un pierobežas iedzīvotāju problēmas. Cieša starpinstitucionālā sadarbība starp dažādām iestādēm ir galvenais faktors rezolūcijas īstenošanas panākumu nodrošināšanai, un mēs nodrošinām pastāvīgu koordināciju starp mūsu iestādēm un vietējām,” saka Vilmants Vitkausks, Nacionālā krīžu vadības centra vadītājs.

Lietuvas muita, kas ir atbildīga par to preču kontroli, kuras tiek izvestas no Lietuvas un ES pa Lietuvas robežu, kā arī par starptautisko sankciju pret Krieviju un Baltkrieviju izpildi, sagaida, ka kravas automašīnu elektroniskā reģistrācija palīdzēs regulēt satiksmes plūsmu uz Lietuvas robežas un arī atvieglos preču kontroli.

“Ņemot vērā preču plūsmu, preču transportlīdzekļu iepriekšēja reģistrācija palīdzēs pareizi plānot muitas darbinieku resursus deklarāciju un preču pārbaudei muitas punktos,

tādējādi nodrošinot efektīvāku kontroli un uzlabojot muitas punktu kapacitāti,” saka Muitas departamenta ģenerāldirektors Darjus Žvirons.

Šobrīd, ja brīvprātīgas robežšķērsošanas reģistrācijas sistēmā ir aizņemti visi pieejamie laiki, preču transportlīdzekļi dodas uz robežkontroles punktiem un nostājas dzīvajā rindā. Ņemot vērā vispārējo drošības līmeni uz robežas, šāda situācija rada lielu preču transportlīdzekļu koncentrāciju, kas rada papildu apdraudējumu uz robežas.

Robežšķērsošanas infrastruktūras direkcija kopā ar citiem dienestiem jau ir veikusi vairākus pasākumus, lai regulētu kravas automašīnu rindas: pie robežkontroles punktiem Medininku, Šalčininku un Kibartu robežkontroles punktos tiek izveidotas uzgaidāmās telpas ar jaunām dušām un tualetēm, tiek uzstādītas ceļa zīmes, un policijas darbinieki uzrauga kārtību uz robežas.

Plānots, ka šogad arī pie robežkontroles punkta Šalčininkos būs pieejama jauna uzgaidāmā zona līdz 550 transportlīdzekļiem.

Lasiet arī: Ukraina zaudē cīņu, lai atzītu saukli “Krievu karakuģi, ej na***” par preču zīmi

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas