Eiropas Savienības (ES) ministri oficiāli parakstījuši likumu, kas pēc 2035.gada aizliegs tirgot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, raksta Politico.
Tādējādi pielikts punkts arī Vācijas un tās atbalstītāju pēdējā brīža pūliņiem atlikt jauno likumu. Tiesa, iespējai jau otrdien, 28.martā, parakstīt likumu bija sava cena. Eiropas Komisija (EK) un Berlīne noslēgušas vienošanos par likuma papildinājumiem, kas attieksies uz e-degvielām – sintētisku alternatīvu fosilajai degvielai, kas nerada oglekļa dioksīda izmešus.
Tomēr Vācijas izcīnīto papildinājumu vēl jāapstiprina ES institūcijām. Tāpat no dalībvalstu un Eiropas Parlamenta lēmuma atkarīgs EK solījums pārskatīt oglekļa dioksīda izmešu standartus, ja tiks noraidīti tehniskie labojumi likumā.
Likums, kas paredz iekšdzedzes dzinēju aiziešanu no tirgus, ir būtiska ES Fit for 55 «zaļās likumdošanas» plāna daļa,
kas vērsta uz transportlīdzekļu radīto izmešu mazināšanu. Līdzās 2035.gada dabai draudzīgo auto mērķim, likumdošana arī nosaka emisiju samazināšanas mērķi 2030.gadam, kas nozīmē, ka tuvākajos gados autoražotājiem būs krietni jāpalielina elektroauto pārdošanas apjoms.
Atsevišķi likumi attieksies uz kravas automašīnām un autobusiem, savukārt cita plaša noteikumu pakete būs saistīta ar visām piesārņojošajām vielām, kas nav oglekļa dioksīds.
Lasiet arī: Eiropa ķildojas par iekšdedzes dzinēju aizliegumu