Sešus mēnešus pēc mikroblogošanas vietnes Twitter pārņemšanas, kas tika vērtēta visai pretrunīgi, Īlons Masks (Elon Musk) nosaucis jauno uzņēmuma izpilddirektori, raksta raidorganizācija BBC.
Masks kā Twitter vadītāju nosaucis bijušo NBCUniversal reklāmas daļas vadītāju Lindu Jakarino (Linda Yaccarino), un norādījis, ka jaunā vadītāja darbu sāks sešu nedēļu laikā. Masks turpinās pārlūkot Twitter darbu – viņš joprojām būs uzņēmuma tehniskais direktors un valdes loceklis. Dienu pēc tam, kad Masks izraisīja baumu vilni, paziņojot, ka atradis jauno vadītāju, bet nenosauca vārdu, viņš nāca klajā ar informāciju, ka tā tiešām būs Jakarino, un rakstīja, ka cer – Jakarino pārvērtīs Twitter par lietotni, kur notiek viss.
Miljardieris jau kādu laiku izjuta nepieciešamību atrast kādu citu, kas pārraudzītu Twitter darbu, lai pats varētu pievērsties citiem saviem uzņēmumiem, tostarp elektroauto ražotājam Tesla un kosmosa apguves uzņēmuma SpaceX.
Izdevuma Business Insider autore Klēra Atkinsone ( Claire Atkinson) norādījusi, ka Jakarino pieredze reklāmas jomā varētu palīdzēt Twitter, kura reklāmu pārdošanas apjoms ievērojami kritās pēc tam, kad to pārņēma Masks. Atkinsone sacīja:
“Viņa ir tieši tas cilvēks, kāds Īlonam Maskam vajadzīgs. Viņa neļaus sevi apmuļķot.”
Saskaņā ar Wall Street Journal teikto, industrija 2012.gadā Jakarino sarunu stilu nodēvēja par valdīšanu ar dzelzs dūri samta cimdā. Sākot darbi Twitter, viņa saskarsies ar izaicinājumu vadīt uzņēmumu, kas pūlas nest peļņu, vienlaikus cīnoties ar pastiprinātu uzmanību tā spējām cīnīties ar naida runu un dezinformācijas izplatību. Runājot par plāniem attiecībā uz Twitter, Masks pērn norādīja, ka vēlas samazināt platformas atkarību no reklāmām un mainīt veidu, kā tiek kontrolēts saturs.
Masks arī sacījis, ka vēlas
paplašināt platformas funkcijas, lai iekļautu arī maksājumus, šifrētu ziņu servisu un zvanus.
Tomēr tūkstošiem darbinieku atlaišana, tostarp arī to, kas bija atbildīgi par neatbilstošu ierakstu kontrolēšanu, izsauca sašutumu. Tāpat kritikas vilni izsauca kontu apstiprināšanas taktikas maiņa – tā saucamos zilos ķekšus var iegūt par maksu, un tādējādi šie, it kā pārbaudītie, konti var kalpot dezinformācijas izplatīšanai. Izmaiņas radīja bažas reklāmdevējos, un, domājot par savu zīmolu reputāciju, daudzi pārtrauca izvietot reklāmas Twitter. Masks ir atzinis, ka ieņēmumu kritums ir ievērojams.
Aprīlī gan Jakarino, gan Masks piedalījās reklāmas konferencē, un Jakarino izvaicāja miljardieri par to, kā Twitter pārliecina uzņēmumus, ka to zīmoli nav pakļauti riskam.
Masks, kurš labprāt ieceļ sievietes augstos un atbildīgos amatos savos uzņēmumos, ir zināms arī kā neparedzams un ļoti prasīgs vadītājs, un industrijas eksperti ir gatavi nepacietīgi vērot, kā veidosies Maska, kurš vienmēr vēlās būt lietas kursā, un Jakarino darba attiecības. Jaunā Twitter vadītāja Maska izplatīto informāciju vēl nav komentējusi. Atkinsone norādīja, ka abiem priekšā smagas sarunas par to, kā Twitter kontrolēs saturu, it īpaši pirms nākamgad plānotajām ASV prezidenta vēlēšanām: “Tagad visiem pratā jautājums par to, cik ilgi Linda izturēs sarežģītas vadības situācijas.”