FOTO: LDz nolaidība vai tīša sabotāža? Kas vainojams kravas vagonu noskriešanā no sliedēm

Naktī uz sestdienu, 24.februāri, Šķirotavas B parkā VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) nolaidības dēļ “Baltijas Tranzīta serviss” (BTS) apkalpotie vagoni, uz kuriem bija Krievijas uzņēmuma “Rusagrotrans” marķējums, sadūrās ar “LDz Cargo” vesto sastāvu un daļēji noskrēja no sliedēm. Pagaidām nenoskaidrotu apstākļu ietekmē nenostrādāja vagonu apturēšanas tehnoloģijas, arī  LDz darbinieki, kuru pārziņā ir vilcienu šķirošana, nenoreaģēja. Incidenta rezultātā bojāta infrastruktūra un vagoni, cilvēki par laimi nav cietuši, arī videi kaitējums nav nodarīts.

Naktī uz sestdienu LDz, kā apkalpes vietas operators, izpildīja BTS pasūtītos vagonu šķirošanas darbus, kad vagonu grupa sāka no šķirošanas uzkalniņa ripot lejā un saskrējās ar “LDz Cargo” vagonu grupu, kas devās uz Krustpili.  

Pēc LDz pārstāvju aģentūrai LETA teiktā, vagonu šķirošanas laikā nekorekti nostrādāja vagonu automātiskā ātruma lēnināšana, kā rezultātā vagonu grupai netika pienācīgi samazināts ātrums. Nav skaidrs, kāpēc uz šo situāciju laikus nenoreaģēja šķirošanas uzkalnā strādājošie LDz darbinieki.

Kā BNN norādīja ar dzelzceļu saistīts darbinieks, “LDz ir speciālas tehnoloģijas, ar kurām vagoni tiek apturēti.

Kad bremzēšanas pozīcijas ātrumu ir samazinājušas, LDz darbinieks zem vagoniem liek bremžu kurpes, un vagons apstājas pilnībā. Šis incidents liecina, ka LDz  kāds kaut ko nav izdarījis līdz galam. BTS bija iedevis viņiem savus vagonus sašķirot, un viņi arī sašķiroja – uzlaida virsū “LDz Cargo” sastāvam”.  Pēc neoficiālas informācijas no sliedēm noskrējušajos vagonos graudi nav bijuši.

vagoni noskrien no sliedēm, LDz, “Latvijas Dzelzceļš”, BTS
Foto: BNN

Sociālajos medijos pieejamajos fotomateriālos redzams, ka no sliedēm nogājis vilciens, kura sastāvā bija vagoni, uz kuriem uzrakstīts Krievijas uzņēmuma “Rusagrotrans” marķējums. Saskaņā ar uzņēmuma mājaslapā pieejamo informāciju, “Rusagrotrans” ir dzelzceļa infrastruktūras operators, kas nodarbojas ar lauksaimniecības un minerālvielu beramkravu pārvadājumiem ar speciāliem bunkurvagoniem. Kopš 2021.gada “Rusagrotrans” ir daļa no “Demetra-Holding”, kas ir Krievijas lielākais graudu holdings, apvienojot eksporta loģistikas un tirdzniecības aktīvus.

Pašlaik turpinās avārijas seku likvidēšana, un notiek apstākļu detalizēta izmeklēšana. Tomēr nevar izslēgt iespējamību,

ka negadījumā vainojama LDz nolaidīga attieksme  pret attiecīgo iekārtu tehnisko stāvokli.

Tādu variantu ļauj pieļaut arī šā gada 26.janvārī LDz izsludinātā sarunu procedūra par “Šķirošanas uzkalna iekārtu un vagonu lēninātāju rezerves daļu piegādi”. Šķirotavas stacijas atjaunoto šķirošanas uzkalnu nodeva ekspluatācijā pirms astoņiem gadiem, un tā modernizēšanas projekta izmaksas pārsniedza 40,3 miljonus eiro.

“Latvijas dzelzceļam” vagonu šķirošanā Latvijas teritorijā ir monoplstāvoklis, tas esot tikai šī valsts uzņēmuma ekskluzīvs un unikāls pakalpojums. Nevienam citam ar nozari saistītam uzņēmumam tiesību piedāvāt šādu pakalpojumu nav.

vagoni noskrien no sliedēm, LDz, “Latvijas Dzelzceļš”, BTS
Foto: BNN
vagoni noskrien no sliedēm, LDz, “Latvijas Dzelzceļš”, BTS
Foto: BNN

Lasiet arī: Nedēļa Lietuvā | Prokurors lūdz pagarināt Stepukoņa arestu; “Kempinski” viesnīcu Viļņas centrā nomainīs “Hilton”

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

 

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas