Paredzētās “Rail Baltica” izmaksas ir pieaugušas, un līdz ar to ir palielinājies arī finansējuma trūkums un, lai nodrošinātu nepieciešamos līdzekļus dzelzceļa infrastruktūras attīstībai, Latvija apsver iespēju ņemt aizdevumu viena miljarda eiro apmērā, otrdien, 19.novembrī, ziņo “RailFreight”.
Kopumā Latvijai dzelzceļa līnijai nepieciešami 6,4 miljardi eiro.
Saskaņā ar Latvijas satiksmes ministra teikto joprojām trūkst trīs, līdz četri miljardi eiro. Sākotnēji bija paredzēts, ka ES finansēs 85% no projekta kopējām izmaksām, taču, ņemot vērā strauji augošās paredzamās izmaksas, tas, šķiet, ir maz ticams.
Lai pietuvotos vajadzīgajam finansējumam, Latvija tagad apsver iespēju ņemt aizdevumu miljarda eiro apmērā “Rail Baltica” projektam.
Līdz šim gan ES, gan valsts līdzfinansējums ir nedaudz pārsniedzis 1,4 miljardus eiro. Satiksmes ministrija ir piedāvājusi pārdalīt aptuveni 340 miljonus eiro no citiem ES fondiem. Tomēr jau tagad ir skaidrs, ka ar to nepietiks.
Jau iepriekš Latvija izteikusi ideju par to, ka tās “Rail Baltica” posms varētu būt tikai vienceļa līnija, tādējādi ievērojami samazinot izmaksas. Tā varētu arī būvēt mazāk trokšņu sienu, ceļu savienojumus un atteikties no ieceres savienot Rīgas lidostu ar Misu. Šie pasākumi var samazināt “Rail Baltica” izmaksas Latvijā no 6,4 līdz pieciem miljardiem eiro.
Latvija ir pēdējā no Baltijas valstīm, kur “Rail Baltica” dzelzceļa būvniecība vēl nav pilnībā uzsākta.
Lasiet arī: Rail Baltica iestrēgst valdībā: lēmumus atkal atliek
Lasiet arī: “Rail Baltica” katastrofa: izmaksas pieaugušas par miljardiem, projekts kavējas par gadiem