Kopš 2019. gada, kad Strautmane ieņēma šo amatu, Ventspils brīvosta ir stagnējusi. Kur ir attīstība? Kur ir investīcijas? Kur ir modernizācija? Atbilde ir skarba – tās nav! Ventspils brīvosta ir zaudējusi konkurētspēju, kamēr citas Eiropas ostas veiksmīgi attīstās. Nozares eksperti uzsver, ka Strautmanes vadībā nav būtisku inovāciju, kas veicinātu tranzīta attīstību un piesaistītu jaunus kravu plūsmas maršrutus.
Jau daudzus gadus Strautmane VBP ir bijusi iesaistīta ostu reformā, tomēr redzama izaugsme izpaliek. Rodas sajūta, ka sistēma ir izveidota, lai uzturētu ierēdņu algas, nevis izmantotu valsts iespējas reālai attīstībai un ekonomikas izaugsmei. Vai šādu ostu pārvaldību vēlas Satiksmes ministrijas vadītājs Kaspars Briškens?Acīmredzot Briškens ir nolēmis ignorēt nozares profesionāļu balsis un uzspiest savu politisko dienaskārtību. Kāpēc netiek apsvērti alternatīvi kandidāti? Kāpēc tiek ignorēta kritika pret Strautmani? Eksperti jau tagad brīdina – ja Briškens turpinās šo politiku, Latvija var pilnībā zaudēt savu stratēģisko lomu tranzīta sektorā. Vai mēs esam gatavi samierināties ar to, ka valsts turpina ciest milzīgus ekonomiskus zaudējumus nekompetentas vadības dēļ? Kā iespējams sakārtot nozari, ja amatā atkārtoti tiek iecelts ierēdnis, kurš neveicina ostu darbību uz attīstību, izaugsmi. Par viņu sūdzas nozares pārstāvji – stividori un asociācijas –, tomēr nozares ekspertu lūgumi netiek sadzirdēti. Vai šāda pieeja nerada stagnāciju brīdī, kad valstij ir visas iespējas veicināt ostu izaugsmi?
Pēdējos gados Latvijas ostu ekonomika ir nonākusi brīvā kritienā, kamēr citviet Eiropā ostas attīstās un piesaista investorus. Kāpēc Latvija netiek līdzi? Kāpēc Satiksmes ministrija nerīkojas? Vai tiešām mums ir jānoskatās, kā Latvija zaudē vēl vienu stratēģisko iespēju? Ventspils ostai ir potenciāls kļūt par Baltijas tranzīta centru, bet bez kompetentas vadības tas nekad nenotiks. Vai tiks pieļauta kārtējā stratēģiskā kļūd no Satiksmes ministrijas, līdzīgi kā “Rail Baltica” un “airBaltic” gadījumā?
Arī bijušasi Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers atzīst, ka tranzīta nozare ir būtisks ekonomikas balsts, kas ietekmē valsts attīstību un nākotni. “Ja Latvijai ir trīs ostas, ko Dievs mums ir devis un ko neviens nevar mums atņemt, novērtēsim to, uzsver politiķis.”