Ventspils brīvostā sāk prāmju piestātnes elektrifikāciju – projekts izmaksās vairāk nekā 4 miljonus

Ventspils brīvostā par četriem miljoniem eiro izbūvēs kuģu elektrotīkla pieslēguma punktu prāmju piestātnē, informēja Ventspils brīvostas pārvaldē.

Ventspils brīvostas pārvalde ir parakstījusi līgumu ar piegādātāju apvienību “RPI-ISP”, ko veido uzņēmumi SIA “RP Infra” un SIA “Industry Service Partner”, par kuģu elektrotīkla pieslēguma punkta izbūvi Ventspils ostas prāmju apkalpošanas piestātnē.

Projektā tiks izbūvēts krasta elektroapgādes punkts ar kopējo jaudu 4 000 kilovatu (kW), nodrošinot pieslēgumu kravas-pasažieru jeb Ro-Pax kuģim.

Šī būs pirmā piestātne Ventspils ostā, kurā prāmjiem būs iespēja izmantot lieljaudas krasta elektroapgādes punktu.

Kopējie projekta attiecināmie izdevumi veido 4,019 miljonus eiro, no kuriem 3,416 miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums. Projekts jāīsteno līdz 2029. gada 31. decembrim.

Brīvostā skaidro, ka Ventspils ostu apmeklējošie kuģi izmanto ar dīzeļdegvielu darbināmus ģeneratorus, kas izdala siltumnīcefekta gāzes, tādējādi radot ietekmi uz vidi un paaugstinot trokšņu līmeni. Daļa Ventspils ostas piestātņu atrodas līdzās dzīvojamo ēku apkaimei, tāpēc ir būtiski ostas darbības procesos ieviest klimatam un videi draudzīgas alternatīvas. Ieviešot krasta elektroapgādes punktu, kuģiem būs iespēja izmantot elektroenerģiju no krasta pieslēguma.

Kuģu piestātne nr. 16 ir uzbūvēta 2000. gadā, un tā nodrošina prāmju un citu pasažieru kuģu tauvošanos un apstrādi. Piestātni patlaban izmanto SIA “Stena Line” prāmji, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus maršrutā Ventspils-Nīnashamna (Zviedrija)-Ventspils.

“Stena Line” Baltijas jūras ziemeļu uzņēmējdarbības reģiona tirdzniecības direktore Liene Lēmane norāda, ka Ventspils prāmju termināļa elektrifikācija ir nozīmīgs solis ilgtspējīgas Baltijas jūras transporta attīstīšanā. “Šis ieguldījums ne tikai stiprina Ventspili kā galveno savienojumu starp Latviju un Zviedriju, bet arī apliecina, ka sadarbība starp ostām, jomas partneriem un ES var paātrināt kopīgo ceļu uz ilgtspējīgāku nākotni,” viņa uzsver.

Ventspils brīvostas pārvaldnieka pienākumu izpildītājs Igors Udodovs atzīmē, ka regulāras kuģošanas līnijas ir viena no Ventspils ostas attīstības prioritātēm. Viņš papildina, ka krasta elektrifikācija ir mūsdienu prasībām atbilstošas ostas nepieciešamība.

Patlaban spēkā ir ES regula, kas kopā ar “FuelEU Maritime” regulējumu paredz līdz 2030. gadam TEN-T jeb Eiropas transporta tīkla ostās nodrošināt visiem regulāri kursējošajiem pasažieru un konteineru kuģiem pieeju elektroenerģijai.

Elektrotīkla pieslēguma punkta izbūve Ventspils ostas 16. piestātnē ir daļa no trīs piestātņu – 14., 15. un 16. piestātnes – elektroapgādes infrastruktūras pārbūves projekta, kas plānots trijos posmos. Būvprojekta pirmais posms būs 16. piestātnes pārbūve, kas tiks īstenota projektā par Ventspils brīvostas kuģu satiksmes vadības centra atjaunošanu un piestātņu elektrifikāciju kā viena no divām projekta aktivitātēm. Otra projekta aktivitāte ir ostas kuģu satiksmes vadības sistēmas atjaunošana, veicot kuģu satiksmes vadībai nepieciešamā, tostarp uzraudzības, sakaru un komunikāciju aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu, aprīkojuma uzstādīšanai nepieciešamo būvju atjaunošanu, pārbūvi un būvniecību.

Pēc pārkrauto kravu apmēra Ventspils osta ir otra lielākā osta Latvijā.

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas