Dzelzceļa infrastruktūras projekta Rail Baltica Igaunijas posma izmaksu plāns ir pārskatīts, un zināms, ka summa ir pieaugusi gandrīz uz pusi lielāka nekā sākotnēji plānots, raksta Igaunijas medijs ERR News.
Tagad kopējās izmaksas mērāmas 1,8 miljardu eiro apmērā, tajā pašā laikā precīzi paredzēt galējo summu ir ļoti grūti, un pavisam skaidri tā būs zināma, kad būs veikti aprēķini, balstoties uz galvenās līnijas tehnisko projektu un tam sekojošo iepirkumu procedūru.
Rail Baltica jau šobrīd par pieciem gadiem atpaliek no sākotnēji plānotā grafika – to bija plānots atvērt lietošanai 2026.gadā, bet tagad tas pārcelts uz 2030.gadu. Galvenās problēmas radījusi Rail Baltica Igaunijas posma plānošana: Igaunijas augstākā tiesa pirms dažiem gadiem atcēla Pērnavas rajonā plānoto līniju, savukārt problēmas ar spāņu plānošanas uzņēmumu apdraud divus galvenās līnijas posmus.
Rail Baltica Eesti valdes priekšsēdētājs Anvars Salometss (Anvar Salomets) igauņu laikrakstam Postimees apstiprināja:
«Tā tiešām ir, ka Igaunijas posma galvenā līnija izrādījusies sarežģīta.»
Līnijas būvniecībai ir jāsākas 2023.gada vasaras otrajā pusē, un projektam no valsts budžeta 2023.–2026.gadā tiks atvēlēts teju miljards eiro. 150 miljoni eiro projektam ieplānoti jau 2023.gada budžetā. Jau sācies darbs pie vairākiem infrastruktūras aspektiem: savienojumiem ar šosejām un purvainās augsnes nostiprināšanas, kas nepieciešama vairākos plānotajos posmos.
Rail Baltica no Tallinas ziemeļos šķērsos Latviju un Lietuvu līdz Polijas–Lietuvas robežai, kur sliežu ceļš savienos Baltijas valstis ar Poliju un tālāk ar citu Eiropas Savienības valstu dzelzeļa līnijām.
Lasiet arī: Rail Baltica būvdarbu laikā naktīs slēdz satiksmi Lāčplēša ielā