Austrālijas lielveikalus iesūdz tiesā par viltotām atlaidēm

Austrālijas Konkurences un patērētāju tiesību aizsardzības komisija (ACCC) iesūdzēja tiesā valsts lielākos lielveikalu tīklus “Coles” un “Woolworths” par iespējamu patērētāju maldināšanu, nepatiesi reklamējot, ka simtiem preču cenas tiek pastāvīgi samazinātas, ACCC apgalvojot, ka lielveikali uz laiku paaugstināja cenas, pirms tās samazināja līdz līmenim, kas ir vienāds ar sākotnējām izmaksām vai lielāks par tām, tādējādi pārkāpjot patērētāju tiesības, pirmdien, 23.septembrī, ziņo britu raidsabiedrība BBC.

Pārtikas preču giganti, kas aizņem divas trešdaļas Austrālijas tirgus, pēdējā gada laikā bieži tikuši pārbaudīti saistībā ar iespējamu cenu celšanu un pret konkurenci vērstu praksi.

Premjerministrs Entonijs Albanezs (Anthony Albanese) sacīja, ka iespējamā rīcība, ja tā izrādīsies patiesa, ir “pilnīgi nepieņemama” un “pircēji nav pelnījuši, ka pret viņiem izturas kā pret muļķiem,” viņš piebilda preses konferencē, kurā arī atklāja likumprojektu iepriekš solītajam lielveikalu “rīcības kodeksam”.

ACCC priekšsēdētāja Džīna Kasa-Gotlība (Gina Cass-Gottlieb) paziņoja, ka “Coles” un “Woolworths” ir reklamējušas savas kampaņas kā norādi, ka cenas tikušas ilgstoši samazinātas, taču daudzas atlaides bijušas “fiktīvas”.

Izmeklēšanā, ko pamudināja klientu sūdzības un ACCC monitorings, tika konstatēts, ka

“Woolworths” 20 mēnešu laikā maldinājis klientus par 266 produktiem, bet “Coles” par 245 produktiem 15 mēnešu laikā.

ACCC apsūdzējis uzņēmumus, ka tie maldinājuši klientus par atlaidēm produktiem, sākot no mājdzīvnieku barības, mutes skalojamajiem līdz cepumiem un brokastu pārslām, un abi uzņēmumi pārdevuši “desmitiem miljonu” šo preču, gūstot “ievērojamus ieņēmumus”.

Kasa-Gotlība uzsvērusi, ka patērētājiem, jo īpaši dzīves dārdzības krīzes laikā, ir jāuzticas cenu noteikšanas precizitātei.

ACCC pieprasījis “ievērojamus” sodus un rīkojumu abiem uzņēmumiem palielināt labdarības ēdienu piegādes programmas.

“Coles” savā paziņojumā norādījis, ka uzņēmuma paša izmaksas izraisījušas produktu cenu pieaugumu, savukārt “Woolworths” apņēmies sadarboties ar ACCC un nodrošināt, ka klienti uzticas viņu cenām.

Kā ziņots, valdība pasūtīja Austrālijas Pārtikas un pārtikas preču rīcības kodeksa pārskatīšanu, iesakot izstrādāt jaunu stingrāku kodeksu, lai aizsargātu gan piegādātājus, gan patērētājus, kā arī tas noteiks standartus lielveikalu sadarbībai ar piegādātājiem un paredzēs lielus sodus par pārkāpumiem.

Lasiet arī: Nedēļa Lietuvā | apstiprināts Aizsardzības ministrijas militārā personāla plāns 2024.-2030.gadam; prezidents vēlas Ārlietu ministrijas revīziju

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas