Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība “Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija”, kas īsteno kampaņu “Cieni sabiedrisko!”.
Biedrības pārstāve Laila Pastare norāda, ka braukšana pa sabiedriskā transporta joslu ir visbiežākais ceļu satiksmes pārkāpums Rīgā jau vairākus gadus un tam esot tendence pieaugt. 2023.gadā konstatēti 6025 šādi pārkāpumi, bet šogad sodīti vairāk nekā 10 000 autovadītāju, kuri neatļauti brauca pa sabiedriskā transporta joslām.
Biedrības pasūtītajā aptaujā ticis noskaidrots, ka vairāk nekā puse jeb 58% autovadītāju apgalvo, ka apzināti ceļu satiksmes noteikumus nepārkāpj un nebrauc pa sabiedriskā transporta joslu. Tajā pašā laikā katrs trešais autovadītājs jeb 34% neslēpj, ka, iespējams, neapzināti pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus un braucis pa sabiedriskā transporta joslu, un tikai 2% autovadītāju atzīst, ka minētos ceļu satiksmes noteikumus regulāri pārkāpj apzināti.
Aptaujā noskaidrots, ka ievērojama daļa autovadītāju, kuri ikdienā pārvietojas pa galvaspilsētas ielām, nav pārliecināti par savām ceļu satiksmes noteikumu zināšanām attiecībā uz sabiedriskā transporta joslām.
Katrs piektais autovadītājs jeb 21% esot atzinuši, ka nav droši, vai zina, kuri satiksmes dalībnieki drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslu, bet 29% pauduši, ka nav drošs, vai zina, kad un kā pareizi jāpārkārtojas uz sabiedriskā transporta joslu, lai veiktu pagriezienu pa labi, norāda biedrībā.
Fiksēto pārkāpumu pieaugumu šogad veicinājušas Rīgas pašvaldības policijas pārvietojamās videonovērošanas kameras, kas pastiprināti tiek izmantotas kopš 2023.gada rudens. Sods par braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu ir 40 eiro.
Lai veicinātu autovadītāju izpratni par sabiedriskā transporta joslu nozīmi galvaspilsētas satiksmē un sekmētu autovadītāju un sabiedriskā transporta vadītāju savstarpējo cieņu, maijā norisinās informatīvā kampaņa “Cieni sabiedrisko!”. Tās mērķis ir skaidrot un atgādināt autovadītājiem, kāpēc Rīgā ir ierīkotas atsevišķas braukšanas joslas sabiedriskā transporta satiksmei, un kāds ir šo joslu mērķis, kā arī izglītot autovadītājus, atgādinot ceļu satiksmes noteikumus.
Iedzīvotāju aptauju pēc biedrības “Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija” pasūtījuma veica pētījumu kompānija “Norstat”, aptaujājot vairāk nekā 1 000 iedzīvotāju visā Latvijā šā gada aprīļa otrajā pusē.
Lasiet arī: ASV un lielākā daļa ES valstu boikotēs Putina inaugurāciju