Satiksmes ministrs Kaspars Briškens, tiekoties ar Autotransporta direkcijas (ATD) vadību, guvis skaidrību par atceltajiem reģionālo autobusu reisiem un piedāvā iespējamos risinājumus, informē Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa. Pēc šī brīža situācijas, pārvadātājam ir izdevīgāk atcelt reisu, nevis mēģināt to nodrošināt, jo neatkarīgi no atcelto reisu skaita, sods ir 500 eiro mēnesī.
AS “Liepājas autobusu parks” trešdien, 27.septembrī, līdz plkst. 11.15 rītā jau paziņojis par astoņiem atceltiem reisiem Liepājas apkaimē – plkst. 6.20, 7.15, 7.21, 14.05, 15.45, 16.00 un 17.30, liecina Autotransporta direkcijas (ATD) publiskotā informācija.
“Liepājas autobusu parks” skaidro, ka reisi atcelti saistībā ar autobusu šoferu trūkumu.
Tomēr problēma ar reģionālo autobusu reisu atcelšanu regulāri vērojama arī Ventspils pārvadātāja Norma-A maršrutos uz un no Rīgas plkst. 12.20 un 17.55, informācijas trūkuma dēļ atstājot nevienu vien neapmierinātu pasažieri.
Jau augustā “Liepājas autobusu parks” maršruta tīkla daļā “Pierīga” neizpildīja virkni reisu, tostarp lielākā daļa atcelto reisu bija Ķekavas virzienā.
Saņemot paskaidrojumus un tiekoties ar Autotransporta direkcijas vadību, tika caurskatīti visi maršruti un meklēti iespējami labākie risinājumi, tomēr apstākļi liek noprast, ka noslēgtie līgumi ir valstij neizdevīgi un nemotivē ATD savlaicīgi un kvalitatīvi veikt reģionālo autobusu reisu izpildi, norāda Satiksmes ministrijā.
“Neatkarīgi no tā, kāds ir pārvadātāju atcelto reisu skaits, maksimālā soda nauda ir nemainīga – 500 eiro mēnesī, kas nav nedz loģiski, nedz taisnīgi.
Pārvadātājam ir izdevīgāk atcelt reisu, nevis mēģināt to nodrošināt.
Līgumiem jābūt veidotiem tā, lai motivētu pārvadātājus izpildīt visus plānotos reisus,” Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļai uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Dienu iepriekš – otrdien, 26.septembrī, – “Liepājas autobusu parks” atcēla četrus reisus. Arī šie visi reisi vadītāja trūkuma dēļ tika atcelti Liepājas apkaimē.
Ministrija uzsver, ka jau kopš 25. septembra Satiksmes ministrijas juristiem ir uzdots pārskatīt līgumus un iespējamo sodu politiku. Arī ATD ir uzsākusi darbu pie likuma grozījumiem, kas tādējādi ļautu vērsties pret negodprātīgiem pārvadātājiem.
Sabiedriskā transporta padomes pagājušā gada uzdevums, kas paredzēja noslēgt līgumu par ārkārtas autobusu reisu izpildi, būtu varējis situāciju atrisināt, tomēr tā nenotika. “Jaunā vadība sola meklēt veidu, kā attiecīgo uzdevumu izpildīt. Lai arī šāds risinājums varētu būt dārgāks, šobrīd būtiskāk ir nodrošināt, ka cilvēki var nokļūt savos galamērķos – mājās, izglītības iestādēs, darbā, pie ārsta vai citviet,” pauž K. Briškens.
Tikšanās laikā ministrs pārrunāja arī maršrutu plānošanas procesus, secinot, ka netiek izmantota pasažieru plūsmu modelēšana, nav salāgoti dzelzceļa un autobusu maršruti. “Tiklīdz būs palaisti jaunie vilcieni, pārskatīsim maršrutus, lai mazinātu slodzi tajās lotēs, kur auto pārvadātāji netiek galā,” pārliecināts ir Briškens.
Lasiet arī: Sabiedrība neizpratnē, kāpēc autobusi vēl aizvien kursē uz Krieviju un Baltkrieviju