Lielākie aģitācijas izdevumi pirms EP vēlēšanām ir “Stabilitātei”, ZZS un LPV

Partijas līdz 10.martam ir noslēgušas līgumus par aģitācijas izdevumiem kopumā 780 860 eiro apmērā pirms jūnijā paredzētajām Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām, un līderpozīcijās izvirzījušās “Stabilitātei”, Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) un Latvija Pirmajā vietā (LPV), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317 eiro.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Lielākie izdevumi ir trīs spēkiem – “Stabilitātei”, ZZS un LPV, kas attiecīgi noslēguši līgumus par 162 307 eiro, 159 581 eiro un 144 044 eiro. Tad seko “Saskaņa” ar 54 717 eiro un Nacionālā apvienība ar 41 470 eiro. Pārējām partijām noslēgti līgumi par mazākām summām, turklāt “Jaunā Vienotība” noslēgusi līgumus par 27 eiro.

10.februārī sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms EP vēlēšanām.

 
Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas