Ar transporta un sakaru ministra Eiženija Sabuta (Eugenijus Sabutis) rīkojumu ir izveidota darba grupa, lai koordinētu Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenošanu Lietuvā, ziņo Lietuvas Satiksmes ministrija.
Darba grupas sastāvā ir eksperti no Transporta un sakaru ministrijas, “Lietuvos geležinkeliai” un “LTG Infra” vadītāji, kā arī kopuzņēmuma “RB Rail AS” pārstāvji. Darba grupu vadīs transporta un sakaru ministra vietnieks Jūlijs Gļebovs (Julijus Glebovas).
“Rail Baltica” projekta progress ir stratēģiski svarīgs Lietuvai un visam Baltijas reģionam. Izveidojot šo darba grupu, mēs nodrošināsim vienmērīgāku projekta koordināciju un ātru ar tā īstenošanu saistīto aktuālāko jautājumu risināšanu mūsu valstī,” sacīja transporta un sakaru ministra vietnieks Jūlijs Gļebovs.
Plānu, kurā izklāstītas tūlītējas darbības projekta īstenošanai līdz 2028.gada beigām, jūnijā paredzēts iesniegt Lietuvas valdības Stratēģisko projektu portfeļa komisijai apstiprināšanai.
Darba grupas uzdevums ir arī koordinēt un uzraudzīt “Rail Baltica” projekta īstenošanu Lietuvā, uzraudzīt projekta aktivitātes un īpašu uzmanību pievērst tādiem jautājumiem kā zemes iegāde sabiedrības vajadzībām, Eiropas platuma dzelzceļa līnijas projektēšana un būvniecība, ilgtspējīga projekta finansējuma nodrošināšana un papildu finansējuma avotu nodrošināšana.
Pašlaik Lietuvā notiek “Rail Baltica” dzelzceļa maģistrāles 46,3km garā posma uzbēruma un inženierbūvju būvniecība starp Kauņu un Panevēžu. Paredzams, ka līdz šā gada beigām būvdarbi tiks pabeigti 114km garumā.
“Rail Baltica” ir lielākais dzelzceļa infrastruktūras projekts Baltijas valstu vēsturē, kas savieno Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Panevēžu, Kauņu, Viļņu un Varšavu. Kopējais “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas garums Baltijas valstīs būs 870km: 392km Lietuvā, 265km Latvijā un 213km Igaunijā.
Lasiet arī: Ilgi gaidītais tilts uz Sicīliju: darbi varētu sākties tuvākajos mēnešos