Investējot skolotājos, tiek attīstīta visa sabiedrība kopumā, ceturtdien, atklājot uzņēmuma AS Olainfarm stipendiju topošajiem ķīmijas skolotājiem, sacīja izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša (JV).
Čakša savā uzrunā pauda cerību, ka stipendijas iniciatīvai pievienosies arī citi uzņēmumi, tādā veidā atbalstot topošos skolotājus, kā arī vairojot skolotāju prestižu sabiedrībā.
Olainfarm valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis uzsvēra, ka tikai zinoši un motivēti ķīmijas skolotāji var radīt interesi par ķīmiju skolēnos, tāpēc ir nepieciešams veicināt jauniešu interesi par eksakto zinātņu mācību priekšmetiem, lai varētu ilgtermiņā nodrošināt zinātnes un inovāciju attīstību Latvijā.
Kā liecina Izglītības un zinātnes ministrijas statistika, 2021./2022. akadēmiskā gada sākumā Latvijas augstākās izglītības iestādēs bija 77 000 studējošo. No tiem tikai 10% apgūst dabaszinātnes, matemātiku un informācijas tehnoloģijas un tikai 6,6% izvēlējušies izglītības zinātni, turklāt studējošo skaitam ar izglītību saistītajās zinātnēs ir tendence samazināties.
“Tikai iedvesmojoši, zinoši un motivēti ķīmijas skolotāji var radīt interesi par ķīmiju un vēlmi to mācīties.
Tāpēc Olainfarm akcionāri lēmuši dibināt stipendiju topošo pedagogu atbalstam, un esam pagodināti, ka izglītības un zinātnes ministre ir šī projekta patronese, akcentējot stipendijas valstisko nozīmi. Ķīmijas nozares attīstība, radot interesi par to jau skolas laikā, protams, ir farmācijas jomas interesēs, taču tas ir arī būtisks ieguldījums valsts kopējā izaugsmē. Mums ir jāveicina jauniešu interese par eksakto zinātņu mācību priekšmetiem, jo tikai tā ilgtermiņā varēsim nodrošināt zinātnes un inovāciju attīstību Latvijā, stiprināt uzņēmējdarbību jomās ar augstu pievienoto vērtību un veicināt starptautisko konkurētspēju,” saka AS Olainfarm valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis.
Pasākuma pārstāvji norāda, ka visi trīs stipendijas ieguvēji jau bērnībā zināja, ka vēlas būt skolotāji, un atzīst, ka liela loma bijusi tieši iedvesmojošiem skolotājiem, kas arī viņus pamudinājis izvēlēties pedagoģiju.
Rīdziniece Marija Kramorenko šovasar pabeigs universitāti, bet paralēli studijām jau divus gadus māca ķīmiju 8.un 9.klasei Rīgas 86.vidusskolā. Savā skolotājas darbā viņa vienmēr mēģina ķīmijas teoriju sasaistīt ar reālo dzīvi un uzskata, ka katram bērnam ir nepieciešama īpaša pieeja, – tikai tā ikviens var iemācīties ķīmiju.
Liepājniece Vika Viktorija Kreitāle arī tikai šovasar iegūs skolotājas diplomu, bet jau gadu māca ķīmiju Iļģuciema pamatskolā, kur mācību darbā izmanto simulācijas.
Viņai vislielāko gandarījumu rada skolēnu iesaistīšanās, viņu izdošanās un pateicības vārdi skolotājai.
Savukārt dobelnieks Mārtiņš Mārcis Pavļukovskis aizvadījis tikai ceturto mācību semestri, bet jau māca ķīmiju pamatskolas un vidusskolas klasēm Rīgas 47.vidusskolā un ir arī 10.klases audzinātājs. Viņam vislielāko gandarījumu sagādā tas, ka ar viņa palīdzību skolēni, kuriem nesanāca un kuri nesaprata, viss izdodas. Tāpat viņš uzskata, ka ir regulāri jāmaina mācību metodes.
Katru gadu stipendiju saņems pieci Latvijas Universitātes studenti ar augstākajām sekmēm, kas izvēlējušies kļūt par ķīmijas skolotājiem. Nākamos divus stipendiātus izvēlēsies no 1.kursa studentiem ar augstākajām atzīmēm vidusskolas atestātā.
Jau ziņots, ka uzņēmums stipendijās jauno ķīmijas pedagogu atbalstam turpmākajos piecos gados investēs 75 000 eiro. Plānots katram no 25 izcilākajiem topošajiem ķīmijas skolotājiem piešķirt vienreizēju 3000 eiro stipendiju.
Katru gadu stipendiju saņems pieci Latvijas Universitātes studenti ar augstākajām sekmēm, kas izvēlējušies kļūt par ķīmijas skolotājiem. Plānots, ka nākamos divus stipendiātus izvēlēsies no 1.kursa studentiem ar augstākajām atzīmēm vidusskolas atestātā.
Lasiet arī: Tieslietu akadēmijas durvis atvērsies 2025.gada pašā sākumā