Risinājums par papildu finansējumu starptautiskā dzelzceļa projekta Rail Baltica turpināšanai būs jāmeklē kopā ar Baltijas valstu kolēģiem, jo ne tikai Latvijā ir būtiski pieaugušas tā izmaksas – intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam Šodienas jautājums atzina satiksmes ministrs Kaspars Briškens (Progresīvie).
Viņš norādīja, ka precīzas aplēses, cik izmaksās projekta īstenošana Latvijā, šobrīd vēl nevar pateikt, bet tās būs zināmas, kad noslēgsies projektēšana. “Šis skaitlis būs lielāks, nekā sākotnējās aplēses,” atzina Briškens, jo sākotnējie aprēķini, kas veikti vairākus gadus iepriekš, bija neprecīzi,
tāpat projekts ir iekavējies,
kā rezultātā pieaugušas būvniecības un materiālu izmaksas. Ministrs atzina, ka tāmes pieaug, jo ir nepārtrauktas dīkstāves. Tāpat viņš LTV apliecināja, ka jau sākotnēji bija zināms: Rīgas centrālstacijas un lidostas Rīga dzelzceļa stacijas pabeigšanai finansējums līdz galam nebija pieejams.
LTV min, ka kopumā projekts varētu izmaksāt aptuveni 7,8 miljardus eiro.
“Esmu gatavs kopā ar Baltijas kolēģiem vērsties arī pie mūsu Eiropas Savienības partneriem, lai divos ES plānošanas periodos mēģinātu šo projektu realizēt tā, lai Latvija un Baltijas valstis var atļauties līdzfinansēt šo projektu,” LTV intervijā sacīja Briškens. Viņam ceturtdien, 28. septembrī, ir paredzēta tikšanās ar Ministru prezidenti Eviku Siliņu (JV) un finanšu ministru Arvilu Ašeradenu (JV), lai kopā ar projekta ieviesējiem meklētu risinājumu.
“Man tas ir pārsteigums, ka no vasaras vidus šis ziņojums valdībā nav skatīts, es saņemu mantojumā šādu akūtu vajadzību,” raidījumā piebilda Briškens. [Pēc Valsts prezidenta vēlēšanām 31.maijā iepriekšējā Ministru kabineta darbu bremzēja tā vadītāja Krišjāņa Kariņa (JV) centieni “paplašināt koalīciju” – BNN.]
Lasiet arī: Panevēžas iedzīvotāji protestē pret viņu māju nojaukšanu Rail Baltica būvniecībai