Skolēni labāk pārzina garīgo veselību, bet grūtības izdzīvošanā ekstremālās situācijās

Veselībpratības monitoringa darbā 10.klases skolēni un profesionālās izglītības iestāžu 1.kursa audzēkņi labākas zināšanas uzrādījuši jautājumos par garīgo veselību, bet sliktākas – par rīcību ekstremālās situācijās, traumatismu un pirmās palīdzības sniegšanu, liecina Valsts izglītības satura centrā (VISC) apkopotā informācija.

Satura blokā “Garīgā veselība” jaunieši ieguva vidēji 83,4%, turpretim “Izdzīvošana ekstremālās situācijās, traumatisms, drošība un pirmā palīdzība” – 66,6%.

Satura blokā “Atkarību izraisošās vielas un procesi” jauniešu zināšanas novērtētas ar vidēji 77,4%, “Seksuālā un reproduktīvā veselība” – 76,7%, “Uzturs un fiziskā aktivitāte” – 74,7%, bet “Infekcijas, vakcinācija un higiēna” – 73,9%.

Veselībpratības monitoringa darba rezultāti pamatā atspoguļo pamatizglītību pabeigušo skolēnu zināšanas sešos veselības izglītības starppriekšmetu satura blokos atbilstoši vispārējās pamatizglītības standartam, skaidroja VISC.

Tā kā nupat noslēgusies darbu vērtēšana, vēl ir pāragri izdarīt secinājumus, norādīja centrā. Skolēnu sniegumu vēl plānots analizēt un apspriest ar ekspertiem. Pirmie secinājumi varētu būt nākamās nedēļas laikā.

Monitoringa darba rezultātus plānots izmantot veselības veicināšanas un veselībpratības politikas veidošanā un ieviešanā, kā arī lemjot par pilnveidojumiem izglītības saturā, mācību un metodiskajos līdzekļos, pedagogu profesionālās kompetences pilnveidē.

Monitoringa darbu aizpildīja 17 588 vispārējās izglītības iestāžu 10.klases skolēni un profesionālās izglītības iestāžu 1.kursa audzēkņi. Skolēniem bija jāatbild uz 50 testa jautājumiem, izvēloties kādu no atbilžu variantiem. Monitoringa darbu rezultāti neietekmē skolēnu mācību snieguma vērtējumu, un tie netiek izteikti desmit ballu skalā.

Lasiet arī: Saeimas deputāti kritizē IZM: vai izdevniecības var nodrošināt kvalitatīvus mācību materiālus?

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas