Venēcija 2025.gadā izvērsīs iebraukšanas maksas sistēmu, gandrīz divkāršojot dienu skaitu, kad apmeklētājiem jāmaksā, lai apskatītu pilsētu, un paaugstinot cenu iebraucējiem, kas gatavojas apmeklēt pilsētu pēdējā brīdī, ceturtdien, 24.oktobrī, paziņoja amatpersonas, piebilstot, ka pagājušo gadu sistēma “veiksmīgi” izmēģināta, ziņo “Reuters” un BBC.
Pirmo reizi pasaulē pagājušā gada aprīlī Venēcijā tika ieviesta piecu eiro maksa par iebraukšanu dienās, kad ierodas īpaši daudz tūristu, cerot, ka maksa palīdzēs mazināt cilvēku pūļus.
Sākotnēji programma ietvēra 29 dienas četru mēnešu laikā no aprīļa līdz jūlijam. Nākamgad maksa tiks piemērota
no piektdienas līdz svētdienai un svētku dienās tajā pašā laikaposmā no 2025.gada 18.aprīļa līdz 27.jūlijam, kopā 54 dienas.
Maksa par iepriekš veiktu rezervāciju apmeklējumam saglabāsies pieci eiro, bet maksa par rezervācijas veikšanu četras dienas pirms plānotā brauciena tiks palielināta līdz desmit eiro. Tāpat kā līdz šim no maksas būs atbrīvoti cilvēki, kas rezervējuši viesnīcas vai viesu namus pilsētā.
Visiem apmeklētājiem, kas vecāki par 14 gadiem, būs jāmaksā maksa, izmantojot telefonu, un jālejupielādē QR kods, lai to parādītu kontrolieriem, kuri pēc nejaušības principa pārbaudīs cilvēkus ierašanās vietās, piemēram, dzelzceļa stacijā.
“Venēcija no pilsētas, kuru visvairāk skar pārmērīga tūrisma fenomens, ir kļuvusi par pilsētu, kas visagrāk un visaktīvāk reaģē uz šo fenomenu pasaules mērogā,” sacīja pilsētas domes loceklis Simone Venturīni (Simone Venturini), kurš atbild par tūrismu.
Viņš preses konferencē sacīja, ka sistēma vēl ir eksperimentālā posmā, piebilstot, ka tūristu iecienītas vietas, tostarp Japānas vēsturiskā pilsēta Kioto un Spānijas sala Formentera, ir sazinājušās, lai uzzinātu vairāk par šo sistēmu.
Kritiķi norādīja, ka maksājumu sistēma nav spējusi samazināt tūristu plūsmu, taču pilsētas mērs Luidži Brugnaro (Luigi Brugnaro) sacīja, ka ir pāragri spriest, jo precīzi dati būs pieejami tikai šogad.
“Mēs neesam pret to (tūrismu). Mēs tikai uzskatām, ka to var kaut kā izlīdzināt,” viņš sacīja, brīdinot, ka 2025.gadā pilsēta cilvēkiem bez caurlaides izrakstīs naudas sodus, ko tā draudēja darīt jau 2024.gadā.
Kopumā šogad par dienas biļeti samaksāja 485 062 cilvēki, kas radīja 2,25 miljonus eiro. Pēc Brugnaro teiktā, tas sedza tikai daļu no sistēmas izmaksām, un tās mērķis nebija iekasēt naudu.
Kā ziņo Itālijas plašsaziņas līdzekļi, biļešu rezervēšanas platformas un komunikācijas kampaņas izmaksas bija aptuveni trīs miljoni eiro.
Venēcijas opozīcijas padomes deputāts Džovanni Andrea Martini (Giovanni Andrea Martini) jūlijā paziņoja, ka maksas sistēma ir “izgāzusies”, jo tā nav palīdzējusi sadalīt tūristu plūsmu, kas apmeklē Venēciju.
Toreiz Martini arī sacīja, ka iespējamā maksas paaugstināšana no pieciem līdz desmit eiro būtu “bezjēdzīga” un tikai “pārvērstu Venēciju par muzeju”.
Pagājušajā gadā UNESCO paziņoja, ka Venēcija jāiekļauj apdraudēto pasaules mantojuma vietu sarakstā, jo klimata pārmaiņu un masu tūrisma ietekme draud izraisīt neatgriezeniskas izmaiņas.
Lasiet arī: ANO brīdina, ka bez aktīvākas rīcības planēta sasils par katastrofāliem +3,1 grādiem