Viedoklis: “Ventas osta” – gadiem ilgi uzturēta barotava, kas Latvijai neko nedeva

Viedokļa raksts.

Valdība lēmusi par AS “Ventas osta” likvidāciju. No malas tas varētu šķist kā tehnisks solis – uzņēmums savu uzdevumu ir beidzis. Patiesībā šī likvidācija ir atklāts apliecinājums tam, cik bezjēdzīgs un dārgs eksperiments šis projekts bija Latvijas nodokļu maksātājiem.

“Ventas osta” kļuva par valdības lielāko izgāšanos ostu vēsturē. Tā uzturēšanai iztērēti simtiem tūkstoši eiro, bet reālas attīstības vai ieguvuma – nekāda. Uzņēmums vairāk atgādināja birokrātisku barotavu, kur gadu pēc gada tika maksātas algas bez atbildības par rezultātu. Ne jauni projekti, ne investīcijas, ne stratēģiski pavērsieni – tikai stagnācija.

Gadiem ilgi  Latvijā nav valsts ostu attīstības programmas. Tas nozīmē, ka tranzīta un ostu nozare – viena no valsts stratēģiski svarīgākajām – faktiski ir atstāta pašplūsmā. Tā vietā, lai radītu attīstības redzējumu un piesaistītu investīcijas, Satiksmes ministrija gadu gaitā uzturēja kontroli pār uzņēmumu, kas darbojās kā formāla izkārtne, nevis reāls instruments ostu politikai.

“Ventas osta” radīja sajūtu, ka vienīgais tās mērķis bija algot amatpersonas, kas sēž kabinetos un uztur ilūziju par valsts iesaisti. No tā ieguvēji bija tikai birokrāti, bet zaudētāji – Latvijas uzņēmēji un ekonomika kopumā.

Likvidācija nenozīmē veiksmīgu noslēgumu, tā nozīmē diagnozi: gadiem ilgi valdība ir pieļāvusi sistēmisku nolaidību ostu politikā. Šī izgāšanās jau maksājusi daudz, bet lielākā cena vēl tikai priekšā – Latvijas konkurētspējas zaudēšana Baltijas un Eiropas mērogā.

Lasiet arī: BNN intervija | Juris Stukāns: Amatpersonu atbildības kontrolē trūkst profesionalitātes

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas