Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) ceturtdien, 2. februārī, ir sasaucis tikšanos ar Konkurences padomi (KP), Iepirkumu uzraudzības biroju (IUB), Tieslietu ministriju, Finanšu ministriju un Autotransporta direkciju (ATD), lai uzsāktu sarunas par iespējām, kā tiesiskā veidā lauzt jau esošos līgumus ar pārvadātājiem, kas iesaistīti pasažieru pārvadājumu kartelī.
Ministra mediju padomniece ziņo, ka tāpat plānots runāts par to, kā nodrošināt pārvadājumu nepārtrauktību tīkla daļās līdz ar līgumu laušanu.
Kā jau ir vēstīts iepriekš, KP trijiem pārvadātajiem – par aizliegtu vienošanos ATD rīkotajos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos uz 10 gadiem – ir piemērojis naudas sodus kopumā par 1,975 miljoniem eiro. Tie ir Liepājas autobusu parks, Nordeka un Latvijas sabiedriskais autobuss.
To pārstāvju tikšanās, lai vienotos par taktiku iepirkumos, notikusi 2019.gada augustā, par ko KP saņēmusi ceturtā sarunu dalībnieka ziņojumu. [Nordeka publiski minēja, ka tas bijis AS Tukuma auto.] Paši uzņēmumi šādu vainu noliedz un solās tiesāties.
«KP identificētā aizliegtā vienošanās pārvadājumu nozarē ir satraucoša un raida skaidru signālu par to, ka esošais publiskā iepirkuma likums un citi saistītie tiesību akti attiecībā uz jau noslēgto līgumu laušanu, ir bijuši neefektīvi.
Nav normāli, ka kartelī iesaistīti uzņēmumi turpina sniegt pakalpojumu, it kā nekas nebūtu bijis.
Svarīgi kopīgiem spēkiem saprast, kā to tiesiskā veidā iespējams risināt. Jo problēma attiecas gan uz konkrētu aizliegtu vienošanos pārvadājumu nozarē, gan citur, piemēram, būvniecībā vai potenciāli citos publiskajos iepirkumos nākotnē,» norāda ministrs.
Paralēli, ņemot vērā Konkurences padomes lēmumu par trijiem uzņēmumiem piespriestiem naudas sodiem, ministrs uzdevis ATD rast risinājumus, lai līguma laušanas gadījumā tiktu nodrošināta pārvadājumu nepārtrauktība.
Lasiet arī: Sabiedriskā autotransporta pārvadājumos jāiztīra korupcijas perēklis, sola premjers