Ja 2018.gadā bija vidēji 2,11 pretendenti vienā iepirkumā, tad 2022.gadā – jau 4,07 pretendenti, ar gandarījumu vēsta valsts SIA Latvijas Valsts ceļi (LVC).
Tāpat konkurence pieaug arī tiltu būvdarbu iepirkumos un ir gandrīz dubultojusies – no 1.77 pretendentiem 2018.gadā līdz 2,78 sāncenšiem 2022.gadā. Tiltu būvniecības tirgus Latvijā ir neliels, tiltu būvniecības uzņēmumu kopumā ir mazāk, nekā ceļu būvniecības uzņēmumu. Turklāt ceļu un tiltu būvniecības iepirkumos piedalās arī ārvalstu uzņēmumi, tāpēc pretendentu skaits tiltu būvdarbu iepirkumos ir mazāks, nekā ceļu būvdarbu iepirkumos, skaidro LVC.
Līdz ar ievērojamu konkurenci pēdējo gadu laikā LVC iepirkumos bija vērojams cenu samazinājums.
Pateicoties savlaicīgi veiktajiem iepirkumiem un konkurencei tajos, pērn līdz 24.februārim veiktajos iepirkumos bija izveidojies gandrīz 11 miljonu eiro ietaupījums. Tāpēc bija iespējams veikt līgumcenu pārskatīšanu jau noslēgtajiem līgumiem, kā arī noslēgt līgumus ar lielākām izmaksām pēc 24.februāra.
pretēja tendence pēdējos trīs gadus ir būvdarbu projektēšanas iepirkumos,
kur pretendentu skaits samazinās. Tas var būt skaidrojams tādejādi, ka ceļu būvdarbu projektēšanā specializējas vien daži uzņēmumi un to kapacitāte ir ierobežota. Savukārt pasūtījumu apjoms ceļu projektēšanā pēdējo trīs gadu laikā bijis ievērojami lielāks, ņemot vērā arī RailBaltic aktivitātes, tāpēc nozares kapacitāte ir izsmelta. LVC ceļu projektēšanos iepirkumos 2019.gadā bija 4,43 pretendenti, savukārt pērn – 3,04 pretendenti.
Lasiet arī: Dziesmu svētku biļešu tirdzniecības iepirkumu kritizē arī citi uzņēmumi