Neskatoties uz strauji augošajām dzīves dārdzības cenām, šajās brīvdienās Igaunijas tirdzniecības centros valda rosība, un tie ir aizņemti, patērētājiem plānojot iegādāties Ziemassvētku dāvanas, vēsta Igaunijas sabiedriskais medijs ERR.
Otrdienas, 20.decembra, pusdienlaikā Tallinas tirdzniecības centros valdīja rosība, ziņo ziņu raidījums Aktuaalne kaamera (AK), kas sarunājās ar pircējiem un uzņēmējiem par viņu plāniem Ziemassvētkiem un par to, kā cenu kāpums ietekmē viņu izvēli.
Kāds pircējs sacīja, ka dāvanas ir grūtāk atrast un ka šogad viņš plāno tērēt mazāk naudas nekā parasti.
Savukārt pircējs vārdā Kirils sarunā ar AK sacīja: «Parasti man nav laika iepirkties pirms Jaunā gada, neatkarīgi no tā, vai veikali ir vai nav atvērti. Šoreiz ieradāmies agri, lai iegādātos dāvanas, un visu nepieciešamo ieguvām vienā tirdzniecības centrā. Cenu kāpums mūs neapturēja.»
Šogad uz bērnu dāvanu rēķina netiek taupīts, rotaļlietu veikals XS Mänguasjad sacīja AK. Salīdzinājumā ar to pašu periodu 2021.gadā pārdošanas apjomi ir palielinājušies pat par 20 procentiem.
«Īpaši nedēļā pirms Ziemassvētkiem ir daudz pēdējā brīža pircēju, kas veic pēdējos pirkumus, un tas ir ļoti jūtams,» sacīja XS Mänguasjad mārketinga vadītāja Jana Vali (Jana Väli).
Vienlaikus elektronikas preču veikals Euronics norādīja, ka šobrīd tiek veikti pieticīgāki pirkumi nekā gada pirmajā pusē, arī pircēji ir piesardzīgāki.
«Decembris mums vienmēr ir bijis ļoti spēcīgs mēnesis, kuru mēs visi gaidām un kuram esam gatavojušies. Klienti vairāk apsver savus pirkumus un vairāk meklē, izvēlas pirms pirkšanas un, protams, meklē labu cenu, nevis lētu produktu, bet labu produktu ar labu piedāvājumu,» sacīja Euronics mazumtirdzniecības vadītāja Kaida Kelta (Kaidi Kelt).
Lai gan šobrīd Igaunijas veikali ir pilni, liela daļa sabiedrības veikusi savus pirkumus agrāk.
Tirdzniecības centra Rocca al Mare vadītājs Kristjans Maarooss (Kristjan Maaroos) teica: «Iespējams, šogad interesanta pazīme bija tā, ka daudz dāvanu tika nopirkts Melnās piektdienas akcijas laikā, un tajā piedalījās vairāk pircēju nekā iepriekš.» Tāpat, kā norādīja tirdzniecības centra vadītājs, patērētāji vairāk mēģina ietaupīt, samazinot izklaides vai ēšanu ārpus mājām, bet ne dāvanām.