Latvijas lielo ostu valdēs gaidāmas pārmaiņas: divi ministri – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks (AS) un satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nolēmuši mainīt savus pārstāvjus. Taču ja VARAM ministrs uz Rīgas un Ventspils brīvostām virza pieredzējušus uzņēmējus, tad satiksmes ministrs priekšroku dod juristēm, kurām ostu darbā pieredzes nav.
Pret šādu ministra lēmumu iebilst Latvijas stividorkompāniju asociācija (LSA), kura darbam Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē aicina izvirzīt piemērotu profesionāli.
Paredzēts, ka Satiksmes ministriju Rīgas brīvostas valdē pārstāvēs ministrijas Juridiskā departamenta direktore Liene Priedīte-Kanēviča, savukārt Liepājas SEZ valdē Ineses Birziņas vietā tiek virzīta Ogres novada izpilddirektores vietniece Dana Bārbale.
Tikmēr Latvijas Stvidorkompāniju asociācija, kurā apvienojušies Liepājas, Ventspils un Rīgas ostās strādājošie uzņēmēji, aicina J.Vitenbergu pārskatīt šo nomināciju un vērš ministra uzmanību uz nepieciešamību nodrošināt Liepājas SEZ pārvaldi atbilstoši labas pārvaldības principiem, kas atbilst OECD kritērijiem, kā arī pēc iespējas izvēlēties konkrētajā jomā kompetentu un pieredzējušu amatpersonu, kura vienlaicīgi varētu nodrošināt arī LSEZ valdes un pārvaldes ciešu sadarbību un sasaisti ar ministriju. “Līdzšinējā Liepājas SEZ valdes amatpersonu iecelšana vienmēr ir bijuši vērsta uz ieceļamās amatpersonas pēc iespējas lielāku kompetenci iestāžu pārvaldes jomā, tai skaitā arī respektējot ostu pārvaldīšanas specifiku, lai nodrošinātu pēc iespējas lielāku katra valdes locekļa pienesumu valdes kopīgajai darbībai,” teikts satiksmes ministram un ministru prezidentam Krišjānim Kariņam adresētajā LSA iesniegumā.
LSA uzsver, ka no publiski pieejamās informācijas
nav iespējams gūt pārliecību par Danas Bārbales atbilstību augstāk minētajām kompetencēm
un aicina ministru apsvērt citas, vairāk piemērotas kandidatūras virzīšanu Liepājas SEZ valdes locekļa amatam vai arī iespēju paturēt amatā esošo valdes locekli.
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs BNN norādīja, ka šī brīža regulējuma ietvarā katram ministram ir iespējas virzīt pārstāvjus ostās pēc saviem ieskatiem. “Es esmu izvēlējies virzīt profesionālus juristus ostu valdēs, lai pārstāvētu Satiksmes ministrijas intereses ostās un realizētu ostas pārvaldības modeļa reformu līdz galam. Birziņas kundze ir nepieciešama savos tiešajos darba pienākumos ministrijā. Dana Bārbale ir juriste ar doktora grādu un ikdienā strādā Ogres novadā pie dažādu projektu vadības. Viņa nav Nacionālās apvienības biedre,” pauda Vitenbergs.
Savukārt VARAM ministrs Māris Sprindžuks darbam Rīgas un Ventspils brīvostu valdēs virza uzņēmējus Edgaru Štelmaheru un Ivaru Landmani. Saskaņā ar publiski pieejamo informāciju Edgars Štelmahers ir Rīgas domes deputāts, SIA “New Rosme” valdes loceklis un SIA “Uprent” padomes loceklis, bet Ivars Landmanis ir biedrības “Latvijas stividorkompāniju asociācija” padomes priekšsēdētāja vietnieks, kā arī ilgus gadus strādā vadošos amatos dažādos ar ostu darbību un tranzītu saistītos uzņēmumos.
Latvijas Stividorkompāniju asociācija ir uz attīstību vērsts nozares klasteris, kas apvieno stividorus no Liepājas, Ventspils un Rīgas, un kā asociētie biedri darbojas Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas, kā arī AS “Latvijas dzelzceļš”. LSA attīsta dažādus projektus un inicatīvas, kas ir vērstas uz nozares attīstību, lai sekmētu un veidotu jaunas sadarbības un augstas pievienotās vērtības pakalpojumus Latvijas ostās. Latvijas Stividorkompāniju asociācija ir Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes loceklis.
Lasiet arī: BNN intervija | Ventspils osta vairs nebūs Lemberga “slaucamā govs”, tic Kristovskis