Kaut arī visā Eiropas teritorijā tieši Vācija eksportē vairumu lietoto spēkratu, katrā tās daļā situācija var būt citādāka. Autoindustrijas datu uzņēmums carVertical tādēļ ir apkopojis nedaudz informācijas, no kurām valstīm Latvijā visvairāk tiek ievestas mašīnas un kādi varētu būt riski to iegādē.
Rietumeiropas mašīnas ieņem lielu daļu Austrumeiropas lietotu automašīnu tirgū. Latvijā 30,7% lietotu auto Latvijā ir ievesti no Vācijas, kas vietējā tirgū ieņem augstāko īpatsvaru. Taču turpat uz papēžiem min arī mašīnas, kas ievestas no Lietuvas (18,8%), Francijas (12,8%), Beļģijas (8,9%) un Itālijas (8,5%).
Minētie dati ir iegūti no vairāk nekā viena miljona automašīnu vēstures atskaitēm, kas ģenerētas šī uzņēmuma platformā. Tādēļ tie var atšķirties no Latvijas automašīnu reģistros publicētās informācijas.
«Lietotu mašīnu pircēji meklē Vācijā ražotus auto, jo pastāv uzskats, ka vācieši ir rūpīgāki pret savām mašīnām nekā citi. Cilvēki domā, ka autobraucēji lielākajā lietotu auto tirgū nekavē tehniskās apkopes, veic kvalitatīvu remontu un iegādājas vislabāk aprīkotos auto,» atklāj carVertical autobūves ekspertsMats Buzelis (Matas Buzelis).
Automašīnas tehniskais stāvoklis un biežāk sastopamās problēmas ir tiešā mērā atkarīgas no reģiona, kurā tā ir izmantota. Spēkrati no Skandināvijas valstīm, piemēram, Zviedrijas, vairāk cieš no korozijas, sniega, sāls un stindzinošas gaisa temperatūras.
Savukārt automašīnām no Itālijas var nebūt korozijas, bet lielai daļai lietotu auto no šīs valsts
var būt izbalējusi krāsa spēcīgās saules gaismas dēļ.
Kopumā krasas temperatūras svārstības nekad nenāk automašīnām par labu. Tas izskaidro, kāpēc latviešiem tā patīk vācu lietotās mašīnas. Vācijā ir mērens klimats un labi ceļi, kas samazina korozijas, izbalējušas krāsas un bojātas piekares riskus.
Starpvalstu auto pirkumi ir riskanti, jo, pārvadājot automašīnas no vienas valsts uz citu, ir grūti izsekot to vēsturi.
Vairums valstu neapmainās ar automašīnu datiem.
Tas nozīmē, ka auto, kas Vācijā vai Beļģijā cietis ievērojamā negadījumā, var «no jauna atdzimt» Latvijā kā (jau sen nodrāzts autotirgoņu apgalvojums) «labi kopta un mazlietota vācu pensionāra mašīna». Saskaņā ar carVertical datiem, 57,5% Latvijas automašīnu, kas pārbaudītas auto vēstures platformā, ir bojātas, bet 23,6% ir viltots nobraukums.
Lietotu auto tirdzniecība Latvijā nebūt nav caurspīdīga, un pircējiem tajā jāuzmanās no plaši izplatītiem krāpniecības veidiem, mūs brīdina šis Lietuvas uzņēmums.
Lasiet arī: Auto tirgotāju «shēmas» valstij gadā atņem ap 55 miljoniem eiro