Vācijas Federālais aviokatastrofu izmeklēšanas birojs otrdien publicējis starpziņojumu par vācu uzņēmējam Karlam Pēteram Grīzemanam (Karl-Peter Griesemann) piederošās privātā pasažieru lidmašīnas avāriju, kas 4.septembrī notika virs Baltijas jūras netālu no Ventspils.
Kad 4.septembrī pulksten 15.57 pēc Latvijas laika uzņēmēja pilotētā lidmašīna Cessna pacēlās no lidlauka Heresā, Spānijas dienvidos, lai dotos uz Ķelni, nekas neesot liecinājis, ka aptuveni pēc 45 minūtēm Grīzemans un viņa trīs pasažieri būs miruši.
Tagad izmeklēšanas starpziņojumā aprakstītas traģiskā lidojuma detaļas. Īsi pirms pulksten 16 lidmašīna pagriezās pa labi ziemeļaustrumu virzienā un pulksten 16.30 sasniedza plānoto augstumu. Neilgi pirms tam notikusi draudzīga saruna starp pilotu Grīzemanu un gaisa dispečeru.
12 minūtes vēlāk pilots atkal saistījies ar dispečeru un ziņojis, ka lidmašīnā ir problēmas ar gaisa kondicionieri, un pieprasījis tūlītēju nosēšanos.
Dispečers jautājis, kur Grīzemans vēlas nosēsties, uz ko tas pulksten 16.42 atbildējis: «Mums ir problēmas ar gaisa spiediena zudumu.» Tie bija Gīzemana pēdējie vārdi, kas sasniedza gaisa dispečeru. Pilots turpmāko minūšu laikā neatbildēja arī uz citiem radio ziņojumiem.
Tomēr lidmašīna tūlīt nenogāzās. Tā ielidoja Francijas gaisa telpā, un saskaņā ar trauksmes rezultātā paceltā iznīcinātāja pilota ziņojumu «turpināja lidojumu nemainīgā augstumā ziemeļaustrumu virzienā».
Iznīcinātājs Grīzemana lidmašīnu panāca pulksten 17.22 un novēroja, ka pilots nekustīgi sēdējis savā vietā, bet no griestiem nokarājusies neizmantotā skābekļa maska.
Nekādi ārēji lidmašīnas bojājumi tobrīd netika konstatēti.
Pie Luksemburgas robežas pulksten 18.43 lidmašīna pagriezusies uz ziemeļiem-ziemeļaustrumiem virzienā uz Ķelni. Virs Eiskirhenes lidmašīna veikusi vēl vienu pagriezienu un turpinājusi lidojumu ziemeļaustrumu virzienā.
Tad Grīzemana lidmašīnu panākuši arī vācu iznīcinātāji, kas to pavadījuši līdz pulksten 19.50, kad Cessna pametusi Vācijas gaisa telpu.
Lidmašīnas pavadību pārņēmuši Dānijas un Zviedrijas iznīcinātāji, kā arī NATO patruļlidmašīnas, kas bāzējas Igaunijā.
Pulksten 20.30 lidmašīna beidzot sākusi zaudēt augstumu, bet divas minūtes vēlāk tā ielidoja Latvijas gaisa telpā, bet vēl pēc četrām minūtēm Cessna sāka pagriezties pa labi austrumu virzienā. Pulksten 20.40 lidmašīna atkal pagriezās pa kreisi un iegāja pikējošā spirālē līdz pulksten 20.45 iegāzās Baltijas jūrā.
Kā BNN jau iepriekš ziņoja, saskaņā ar vietnes Flightradar informāciju svētdienas, 4.septembra, vakarā Baltijas jūrā netālu no Ventspils avarējusi Austrijā reģistrēta privātā pasažieru lidmašīna, šo informāciju apstiprina arī Civilās aviācijas aģentūra (CAA).
Lasiet arī: Netālu no Ventspils avarējusi neliela pasažieru lidmašīna; pagaidām neviens nav atrasts